Related Posts with Thumbnails

söndag 22 november 2009

Önskemöbel?


Ännu en Arne Jacobsen, denna gång Ägget från 1958 som även den skpades för SAS hotell i Köpenhamn. Arne J var ju inte bara duktig på möbler utan då det stora hotellbygget drog igång så ritade han själva byggnaden och sedan i princip alla detaljer inne i hotellet, allt från dörrhandtag till askkoppar.

Ägget finns i många färger och material och antagligen så stannar önskan om att inneha en sådan bara som en dröm. Men den är vacker och har man suttit i en så vet man hur skön den är.

9 kommentarer:

  1. Hej Cayenne
    När jag ser dessa fina fåtäljer kommer jag osökt att tänka på läderlappsafåtäljen..tror den heter så, den var ju väldigt populär på sin tid..den platsar även idag..

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör de säkert Kojiki, allt sånt kommer ju tillbaka men jag tror att den var mindre "arbetad" än denna....

    SvaraRadera
  3. Hej Cayenne

    Den fötöljen var väldigt enkel i sin konstrukton. Tror den fanns både i tyg och läder faktiskt....

    Den fåtölj du visar är ju ganska kostsam. men vilken design egentligen..alltid lika elegant och tidlös..Den skulle jag också gärna vilja äga, dansk design går inte av för hackor..

    De har ju en populär stol också, Myran tror jag den heter..också alltid lika trevlig.

    SvaraRadera
  4. Myran är väl en kökstol tror jag, har kikat lite på den då jag börjar vela om mitt tilltänka köksbord och stolarna....finns på Mio, där kallas den Milton tror jag, finns i vitt o svart skinn till ett hyfsat pris..

    SvaraRadera
  5. Hej Cayenne

    Ta en extra titt på den..det är en av de trevligaste stolar jag vet..tror inte heller man tröttnar på den...Jag har inte sett den på Mio...

    Men det var ett tag sen jag tittade i katalogen.

    xxx
    Kojiki

    SvaraRadera
  6. Vilken bra idé du kommit på Cayenne.

    Jättefin blogg och det ska bli trevligt att kolla här ibland.

    Jag gillar ju glas och annat vackert, typ design, väldigt mycket också.

    Tack.

    SvaraRadera
  7. Kojiki, har kolalt idag....men är jättevelig och nu har jag gjort en annan grej i väntan på att jag ska bestämma mig..

    SvaraRadera
  8. Ninacian, skoj att du gilalr det....jag vet ju att du gillar glas och att du oxå kan vara lite av en samlare. Du kanske kan få nåt litet tips eller så ger du mig något tips...

    SvaraRadera
  9. Ja, den ser riktigt bekväm ut. Kanske något för min rygg... men priset inte något för min plånbok ;=)

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP