Related Posts with Thumbnails

söndag 15 november 2009

Tillfredställelsen i att söka

För många år sedan började jag att samla på olika ting. Även om jag genom åren har samlat på olika saker så har jag aldrig tröttnat på att gå och fynda på loppisar och mer seriösa butiker eller på akution.
Känslan då man står med en tingest i sin hand och vetskapen om att den snart ska bli min ganska stor och även om jag till viss del begränsat mig i mitt samlande så kan jag då och då finna små ting som inte hör hemma någonstans men som jag ändå kan känna ett stort värde i.

Jag älskar färgat glas, från Flygsfors glasbruk, från danska Holmegaard, från Gullaskruv och från allsköna ställen som har skapat de mest underbara saker, allt från glas, keramik, porslin och till teak och tyg.

I den här bloggen kommer jag att lägga in mina egna fynd, andras fynd som jag kan vara extremt avundsjuk på och korta presentationer om designers som jag tycker har varit speciell för all formgivning. Saker kommer att variera i värde och det är inte värdet i sig som gör om jag tycker om en sak eller ej utan det är mer hur det tilltalar ögat och får mitt hjärta att klappa lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP