Related Posts with Thumbnails

torsdag 4 februari 2010

Sköna ting på IKEA

Kanske inte alltid så välgjorda, och kanske inte alltid så lätta att få ihop men IKEA gör trots allt en hel del bra grejer.

Häromdagen var syrran o jag där och jag såg denna skapelse. Den är inte lika snygg på bild då man knappt ser de små stålvajrarna som håller i de små blommorna som faktiskt är i papper. Och själva mitten delen med själva glödlampan gör sig inte heller så bra på bild men den är riktigt läcker.

Och stor.

Kanske nära en meter i diameter.

I rätt miljö med rätt ljus i övrigt såg den fantastisk ut. Funderar som bäst på vart jag skulle kunna ha den här hemma.

IKEAS taklampa med det passande namnet Maskros.

4 kommentarer:

  1. Fiiin, jag tänkte genast snöflinga... kan det finnas en anledning till varför?

    SvaraRadera
  2. Tigris, ja du kanske tänkte på snön, vi har ju en del runt om oss men när man vet att lampan heter maskros så ser man ju direkt att det är en utblommad maskros som bara väntar att släppa de små lätta "fjunen" ifrån sig vid första vindpust....

    SvaraRadera
  3. Jag stannade faktiskt till vid just den lampan sist jag var på Ikea. Den var väldigt vacker IRL :)
    Dock fick den inte följa med mig hem...

    SvaraRadera
  4. Ja visst är den Gunilla, så spröd och fin och man måste bara stanna vid den och prassla lite på blommorna....

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP