Related Posts with Thumbnails

söndag 15 november 2009

Blenko glas

I slutet av 1800 talet så grundades Blenko glas fabrik i Kokomo i Indiana och man har genom åren hållit den inom familjen och fortsatt tillverka och designa glas i fantastiska färger. De har bla en serie vattenkaraffer som är helt sagolika i sina färger och jag tror att jag en gång i tiden stod och höll i en sådan på en loppis men av någon anledning så ställdes den tillbaka på hyllan igen. Tror ni att jag ångrat mig?

Just den här till vänster heter Ocean blue water
men vill man ha en lite intensivare färg så vågar man sig på den orange

2 kommentarer:

  1. Det var en fin blog.
    :-)
    Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Trixar lite, kan inte så mycket själv men har ju Kojiki som rycker in då man kör fast...och fram tills nu har jag klarat mig själv men nu börjar det svåra....så jag har fått ropa på hjälp.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP