Related Posts with Thumbnails

fredag 4 december 2009


Är ju väldigt svag för keramik från Paradisverkstan och de har ju ett ganska stort utbud och där finns en hel del att hämta om man lider idétorka inför julklappsköpet.

Om någon har varit uppmärksam så har man sett att delar ur just den här serien finns på frukostbordet på 4,ans morgonprogram, plus ett stort fat som det legat röda äpplen på och jag gillar deras keramik för att de smälter så fint in med allt övrigt. Inga skrikiga färger som stör utan bara mjuka nyanser och former.
Vill ni se mer, klicka in er på länken till vänster, Paradisverkstan, där finner ni vackra ting som smälter ihop med naturen och nu finns det återförsäljare på ganska många ställen runt om i vårt land. Kanske något passar som julklapp.

7 kommentarer:

  1. Hej Cayenne

    Gillar dessa verkligen..liknar små mimipumpor..har du själv något eller någon av dessa eller något annat från Pardisverkstan. Det är så vackra mjuka färger. Tror de är väldigt lättplacerade faktiskt...

    xxx

    SvaraRadera
  2. Kojiki, ja jag gillar den väldigt mycket. Har flera saker från Paradisverkstan, fat, typ som det du ser till vänster, med magnolian, sen har jag flera ljuskällor, ett par såna här "pumpor" och större skålar men skulle gladeligen samla på mig mer. Finns otroligt vackra vaser som bör bli nästa inköp för mig...

    SvaraRadera
  3. Psst Kojiki, glömde säga att de som du tycker liknar små pumpor kallas för fröhus hos dem...

    /Cayenne/

    SvaraRadera
  4. Ja visst är dom Tigris, man blir glad av deras keramik, så mjukt och gulligt att man bara vill ha...

    SvaraRadera
  5. Paradisverkstan ligger på Öland o Jag körde ofta förbi när jag skulle till Färjestaden o handla.
    Jag trodde inte då dem blir så här bra, men dem blir bättre o bättre.
    Min vän har joggat där litet tag.
    Roligt att se saker från dem, verkligen fina är dem.

    SvaraRadera
  6. Toru, ja de finns på Öland och jag gillar att gå omkring däe om somamren för det är väldigt rofyllt vid deras verkstad. Kul att du gillar dem.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Wild Birds by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP